Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [37]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Технологічний процес виготовлення виробу. Тр н. 9 кл.
01.04.2018, 20:26

Тема: Технологічний процес виготовлення виробу: складання деталей у виріб. З’єднання деталей.

Мета: Формування поняття про з’єднання деталей, формування вмінь і навичок з’єднувати деталі за допомогою цвяхів та шурупів; розвиток уваги, точності, рухової координації; виховання уміння самоконтролю та самоаналізу.

Тип заняття: ФУН

Хід заняття:

І.Організація класу.

ІІ. Вступний етап:

1. Актуалізація опорних знань, які лежань в основі вміння.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Є декілька способів з’єднання деталей. Дуже розповсюдженим є спосіб з’єднання деталей за допомоги цвяхів, а також за допомогою шурупів. Як правильно це робити ви дізнаєтесь сьогодні.

3. Повідомлення теми, мети та завдань заняття.

ІІІ. Основна частина:

З’єднання деталей за допомогою цвяхів та шурупів.

При з’єднанні деталей слід пам’ятати, що з’єднують завжди тоншу деталь з товщою. Відповідно до розмірів заготовок підбирають довжину і діаметр цвяхів. Довжина цвяха, який не проходить наскрізь, повинна бути в 2-4 рази більшою за товщину тоншої деталі, а його діаметр - у 10 разів менший від її товщини.

Забивають цвях на відстані не менше 10 мм від крайки деталі, інакше вона може розколотися. Якщо цвях необхідно забити ближче ніж 10 мм від крайки, у деталі свердлять отвір, діаметр якого менший за діаметр цвяха на 0,5 мм.

При забиванні цвяха молоток тримають за ручку на відстані 20-30 мм від її кінця і наносять удар по центру головки цвяха. Цвях при цьому утримують за стержень біля головки.

Напрямок удару повинен збігатися з віссю цвяха, інакше він зігнеться.

Цвях починають забивати несильними ударами молотка, а коли він увійде в заготовку приблизно на третину довжини стержня, - силу удару збільшують.

Щоб заглибити головку цвяха в деревину, використовують також спеціальні циліндричні пристрої.

Для з’єднання деталей з фанери місця забивання цвяхів наколюють шилом.

Для правильного загвинчування шурупа треба пам’ятати, що шуруп загвинчується тільки в одну деталь що скріплюються, ту, яка йде під різьблення з наконечником. У другій деталі просвердлюється отвір для вільного проходження шурупа.

Для загвинчування класичного шурупа вам буде потрібно шуруп, правильна викрутка під шліцу, дриль і три свердла.

Виберіть свердла під висвердлювання отворів під шуруп з розрахунку: одне свердло повинно мати діаметр стрижня під головкою шурупа, друге свердло повинно мати менший діаметр стрижня з різьбленням, третє свердло повинно мати діаметр головки шурупа.

Просвердліть в деталі отвір під стрижень шурупа.

Візьміть менше свердло і просвердліть в іншій деталі отвір під стрижень з різьбленням.
Візьміть найбільше свердло і роззенкуйте (просвердліть невелике заглиблення) верхнього отвору, щоб головка увійшла в деталь запідлице.

Капніть в маленький отвір трохи клею. При закручуванні клей буде грати роль мастила і допоможе завернути шуруп без зусиль. При застиганні він надійно закріпить шуруп.

Візьміть викрутку, складіть деталі що скріплюються так, щоб отвори збіглися, а роззенкована частина знаходилася зверху. Закрутіть шуруп в отвори.

- Нагадати ПТБ при роботі викруткою, молотком.

- Визначити послідовність приєднання елементів до основи.

1. Вступний інструктаж до практичної роботи учнів:

- пояснення і показ трудових прийомів та операцій, якими мають володіти учні, з обґрунтуванням кожної дії;

- ознайомлення з інструкційними картами;

- акцентування уваги на правила ТБ;

- закріплення та перевірка засвоєння учнями навчального матеріалу (відтворити показані прийоми, провести певні розрахунки, повторити технічні вимоги до якості роботи);

2. Поточний інструктаж:

2.1 Цільові обходи робочих місць учнів:

- перевірка організації робочого місця;

- перевірка правильності виконання трудових прийомів;

- перевірка правильності виконання трудових операції;

- перевірка вміння користуватися технічною документацією, інструментами;

- перевірка дотримування правил ТБ.

2.2 Індивідуальний інструктаж учнів.

  1. Додатковий інструктаж при умові однакових помилок значною частиною учнів.

3. Заключний інструктаж:

- аналіз виконуваних робіт та демонстрація кращих робіт;

- аналіз помилок, які найчастіше траплялися;

- аналіз порушень трудової дисципліни;

- аналіз виконання правил ТБ;

4. Підсумок уроку:

1. Мотивація та виставлення оцінок.

2. Рефлексія.

ІV. Повідомлення теми та мети наступного заняття.

V. Домашнє завдання:

VІ. Прибирання робочих місць, прибирання майстерні.

 

Тестові завдання

1. Кінець ручки молотка повинен виглядати з руки на

А 5….10 мм В 15….20 мм

Б 10…15 мм Г 20….30 мм

  1. Цвях у заготовку забивають на відстані від крайки не менше ніж

А 5 мм Б 10 мм

В 15 мм Г 20 мм

  1. При витягуванні цвяха під кліщі підкладають шматок деревини, щоб

А цвях не зігнувся

Б підняти кліщі над поверхнею заготовки

В не псувати поверхні заготовки

Г було зручніше працювати

  1. Довжина цвяха повинна бути більшою за товщину деталі, що прибивають, в

А 1,5…2 рази Б 2…4 рази

В 5….6 разів Г 10 разів

  1. Діаметр цвяха повинен бути меншим від товщини деталі в

А 10 разів Б 2….4 рази В 5…6 разів Г 7 разів

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: ov4arenko-it
Переглядів: 590 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites