Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [37]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Історична гра «Лабіринтами минулого»
[ Викачати з сервера (636.1 Kb) ] 06.02.2016, 21:58

Історична гра «Лабіринтами минулого»

 

«Лабіринтами минулого» – це інтелектуально-пізнавальна гра з історії для учнів 5-8 класів. Її завдання:

* активізувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення історії;

* перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу з історії;

* розвивати історичне мислення учнів, почуття толерантності, старанності і любові до розумової праці;

* спонукати учнів до творчої діяльності

 

Правила гри

 У Стародавній Греції та Єгипті «лабіринтом» називали палац з багатьма кімнатами й складними переходами, з яких важко знайти вихід.

«Лабіринтами минулого» – це історична гра, в якій, щоб здобути перемогу, потрібно подолати такі ж складні переходи в часі та просторі.

В нашій грі, щоб перемогти, треба знайти вихід із запропонованих лабіринтів, тобто конкурсів.

 

Учасники гри

Грає дві команди по 6 осіб. Решта – вболівальники. Якщо команди не знають правильної відповіді, то вболівальники можуть допомогти своїй команді (за кожну правильну відповідь – 0.5 бала).

  Ведучий

Асистент ведучого (підраховує бали)

Підсумки гри

Та команда, яка набере більшу кількість балів, стає переможцем гри.

 

 

 

 

Історична гра

«Лабіринтами минулого» (7-8 класи)

 

 

1-й лабіринт «Відбірковий»

 

1) Малолітній наступник князівської влади після Рюрика (Ігор).

2) Князь, від руки якого загинув Аскольд (Олег).

3) Автор „Повісті минулих літ” (Нестор).

4) Відомий історик, який написав «Історію Слобідського краю». (Д. Багалій).                     

5) Князь, який мав три імені (Володимир).

6) Основна грошова одиниця Київської Русі (Гривна).

7) Постійний збройний загін воїнів князя (Дружина).

8) Податки на користь Великого київського князя (Данина).

9) Де і коли найсмирніші домашні тварини раптом „поїли людей”? („Вівці поїли людей” в Англії в період обгороджування).

10)  Легкий козацький човен (Чайка).                                                                                   

11) Скільки великих походів проти ворогів здійснив Володимир Мономах? (83).

12) Скільки половецьких князів полонив Володимир Мономах? (300).                         

13) Яка відстань між Царградом і Константинополем? (0 м).

Після закінчення туру лічильна комісія оголошує результати обох команд та підводить підсумки туру.

 

2-й лабіринт  «Розв'яжіть ребус»

Перед вами ребус, у якому зашифровані імена історичних осіб, які вив­чалися за темою «Княжа Русь-Україна». Знайдіть ключ і за 2 хв прочитайте якомога більше слів.

м

А

р

Н

А

к

й

О

О

X

и

И

Л

и

с

с

н

м

й

Л

и

й

в

л

О

У

Д

О

Ц

к

я

А

м

Д

А

г

ь

и

т

в

(Читається згори донизу, знизу вгору на наступну вертикаль. Відповіді: Мономах, Мудрий, Данило Галицький, Кий, Святослав.)

 

 

 

Після закінчення туру лічильна комісія оголошує результати обох команд та підводить підсумки туру.

 

3-й лабіринт «Хто це?»

 

1) – народився в Італії, поблизу Генуї, в сім’ї ткача;

    -  замолоду брав участь у кількох плаваннях;

   -  здійснив найвідомішу свою експедицію на каравелах „Санта-Марія”,                 „Пінта”, „Нінья”;

   -  до кінця життя не знав, що він відкрив Америку;

 (Христофор Колумб).

2) – професор університету;

    -  в 1512 р. став доктором богослов’я;

    -  виступав проти католицького духовенства;

    - засуджував продаж індульгенцій;

    -  його виступ охарактеризували як „удар блискавки в бочку з порохом”;

    -  родоначальник Реформації в Німеччині (Мартін Лютер).

3) - син князя і ключниці;

- Охрестив Русь;

- запровадив церковну десятину. (Володимир)

4)—малим. залишився без батька;

- мав брата Василька;

- ставши князем їздив на поклон за ярликом на правління до хана Османської імперії;

- одержав прізвище від назви земель якими правив.(Данило Галицький)

5). Волинський князь, проводив запеклу боротьбу з боярами, говорив: «Не передушивши бджіл, меду не їсти», 1199 р об’єднав Галич і Волинь. (Роман Мстиславич)

6).український гетьман у вигнанні, автор першої Конституції, сподвижник І.Мазепи. (Пилип Орлик)..

Після закінчення туру лічильна комісія оголошує результати обох команд та підводить підсумки туру.

 

4-й лабіринт «Гурманські пристрасті»

 

            Меню: Осетрина заливна                                      

                        Телячі відбивні

    Шашлик із свинини                       

                        Тушкована картопля

                        Портвейн „Кримський”

                        Пиво баварське

            Гості:  Середньовічний німецький барон

                         Давньогрецький оратор

                         Індійський раджа

                         Монгольський хан

                         Київський князь                    

                         Турецький султан

Кожному з гостей потрібно підібрати страву, від якої він відмовиться.

Пояснити причину відмови. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

(Монгольський хан – осетрина -- риба в монголів священна істота її в їжу не вживають;

Раджа – телячі відбивні - корова в індусів – табуйована тварина;

Турецький султан – свинина - свиня -- табуйована тварина;

Київський князь – картопля – йому ще не знайомий цей американський овоч;

Давньогрецький оратор – портвейн – греки пили тільки розбавлене водою вино;

Німецький барон – пиво – в середньовіччі пиво було напоєм простолюду).

 

Після проведення туру лічильна комісія оголошує результати.

 

5-й лабіринт «Питання на засипку»

Ведуча. Дякуємо командам. Вони чудово впоралися із за­вданням.

Час  перейти до наступного туру — «Питання на засипку». Це найскладніший етап у боротьбі команд за звання магістрів.

Тур «Питання на засипку»

Запитання туру

1. Відомий мореплавець-пірат Френсіс Дрейк під час зустрічі з королевою Вікторією підняв руку і прикрив нею очі. Піс­ля пояснення ним значення цього жесту королева нагоро­дила Дрейка титулом. Як Дрейк пояснив свій жест? Що нині він означає? (Нині цей жест - віддавання воїнської честі, а пояснив його пірат таким чином: «Краса королеви та її величність засліпили мене».)

2. Давні ассирійці, замість того щоб звертатися до лікарів, ви­носили хвору людину на майдан і залишали там. Причо­му пройти повз хворого, не підійшовши до нього, нікому не дозволялося. Чим пояснити такий дивний звичай? (Ко­жен, хто проходив майданом, мав підійти до хворого, поці­кавившись його хворобою, і дати пораду, як вилікуватись.)

3. Відомо, що у Франції важливу роль відіграє виноград, у країнах південної Європи — олива. А який плід, якщо вірити легендам, тричі впливав на долю людства і за яких обставин? (Яблуко — з дерева пізнання, яблуко розбра­ту та яблуко, що підказало Ньютону закон всесвітнього тяжіння.)

4. У всі часи люди намагалися захистити своє житло від не­званих гостей і тому заводили собак, які стерегли хату, по­переджаючи гавкотом про наближення чужинців. А кого заво­дили японці? (Японці заводили цвіркунів. Вночі, коли хазяї спали, цвіркуни стрекотіли. А коли до житла підходив чу­жинець, вони миттєво замовкали. Від цього хазяї прокида­лися.)

Після закінчення туру лічильна комісія оголошує результати обох команд та підводить підсумки туру.

 

6-й лабіринт «Історичні головоломки»

 

1) Уявіть, що ви інтендант російської армії XVIIIст. Якого кольору повинен бути спідній одяг у ваших солдатів і чому? (Червоний, бо він приховував сліди крові при пораненні).

2) Чому єгипетський фараон Тутмос III не зміг завоювати Київську Русь? (Бо Київської держави ще тоді не було).

3) Що спільного у зірок, яких можна побачити вдень із дна глибокої криниці, чайок, що зимують на дні ставка та восьмилапої домашньої мухи? (Усе це можна знайти у творах Аристотеля, але неможливо зустріти в житті).

 4) Всім вам відома теорема Піфагора: „ а2 + в2  = с2”.

А в народі існує прислів’я „Пифагоровы штаны на все стороны равны”, чи це так?

(Ні, бо греки не носили штанів. Вони носили хітони – шерстяні чи лляні сорочки, підперезані поясом).

Після закінчення гри лічильна комісія оголошує результати обох команд та підводить підсумки.

 

 

 

 

 

 

 

5 - й лабіринт «Розв'яжіть ребус»

Перед вами ребус, у якому зашифровані імена історичних осіб, які вив­чалися за темою «Княжа Русь-Україна». Знайдіть ключ і за 2 хв прочитайте якомога більше слів.

 

м

А

р

Н

А

к

й

О

О

X

и

И

Л

и

с

с

н

м

й

Л

и

й

в

л

О

У

Д

О

Ц

к

я

А

м

Д

А

г

ь

и

т

в

 

 

 

 

 

5 - й лабіринт «Розв'яжіть ребус»

Перед вами ребус, у якому зашифровані імена історичних осіб, які вив­чалися за темою «Княжа Русь-Україна». Знайдіть ключ і за 2 хв прочитайте якомога більше слів.

 

м

А

р

Н

А

к

й

О

О

X

и

И

Л

и

с

с

н

м

й

Л

и

й

в

л

О

У

Д

О

Ц

к

я

А

м

Д

А

г

ь

и

т

в

 

 

 

Історична гра

«Лабіринтами минулого» (5-6 класи)

 

1й лабіринт «Відбірковий»

 

1) Як називається наука, що вивчає минуле? (Історія).

2) Як називається найдавніший колектив людей? (Людське стадо).

3). Наука,  що  вивчає  походження,  значення  та історичний  розвиток географічних назв. (топоніміка)

4). Місце, де зберігають, упорядковують і вивчають писемні джерела.(архів).

5). Пам’ятки  минулого,  за  допомогою  яких  можна дослідити і вивчити історичні події.( Історичні  джерела).

6) Хто відкрив і дослідив Трипілля? (Вікентій Хвойка)

7) Що називали даром Єгипту? (Ніл).

8). Автор десятитомної праці «Історія України-Русі.» (М.Грушевський

8) Наука, що вивчає історію письма, матеріали для письма. (Палеографія).

9) Основне джерело для вивчення Ізраїльсько-Іудейського царства? (Біблія).

10) Що таке гривня? (Грошова одиниця Київської Русі).

11) Постійний збройний загін воїнів князя (Дружина).

12) Матеріал  для  письма,  виготовлений  зі  шкіри  ягнят  або телят.(Пергамент).

 

2й лабіринт «Історичні портрети»

 

1) На його честь названа столиця України (князь Кий)

2). Автор „Іліади” та „Одіссеї” ... (Гомер).

3). «Кобзар» написав… Т.Шевченко.

4). За любов до книги його назвали Мудрим. (князь Я. Володимирович)

5) Цар, якого вважали наймудрішим з людей... (Соломон).

6) Міфічний герой, який здійснив 12 подвигів ... (Геракл).

7) Автором законів організації життя спартанців був... (Лікург).

8) Очолив повстання гладіаторів ... (Спартак).

9) Конфуцій був....     (китайським мислителем).

10) Перикл – це .....     (громадський діяч Афін)

11) Давньогрецька богиня історії... (Кліо).

12) Імператор, який наказав спалити всі стародавні книги і живцем закопати в землю 460 вчених... (Цінь Шіхуанді)

 

3й лабіринт «Історичні головоломки»

Знайти зайве слово, об’єднавши за єдиним принципом решту слів.

 

1) Кий, Щек, Хорив, Либідь, Аскольд.

2) Ольвія, Пантікапей, Херсонес, Афіни.

3) Ющенко, Кучма, Кличко, Кравчук.

4) Папірус, папір, письмо, пергамент.

5) В.Хвойка, Д.,Яворницький, М, Грушевський, Я. Мудрий.

6). Археологія, нумізматика, геральдика, гривня.

7). Софійський собор, Десятинна церква, Золоті ворота, Вавилонська вежа.

8). Данило Галицький, Ігор, Святослав, Ярослав Мудрий.

 

4 - й лабіринт «Історичні загадки»

 

1) «І чужому научайтесь

Й свого не цурайтесь»  (Т.Шевченко).

2) „Хто яму іншому копає, сам у неї впаде” (Біблія).

3) Козацькі барабани – (литаври).

4) Козацький човен – (чайка).

5) „Іду на Ви” (Святослав).

6) „Хай це місто буде матір’ю городам руським ” (Олег).

7) Хто був історичною постаттю, а хто вигаданою особою? Ю.Цезар, Геракл, Соломон, Посейдон

8). Що є історичним явищем, а що подією?

 а). 22 січня 1919 рік –день Соборності України,

 б). руїни, шанці, гармати, герої поранені, 9 травня;

в). ЧАЄС, радіація, ліквідатори, реактор, забруднення;

г).24 серпня 1991 р. –День незалежності України. 

8) „Книги – це є джерела мудрості” (Ярослав Мудрий).

 

5 - й лабіринт. «Відгадай ім’я  князя»

1) В знак перемоги, на вратах Царграду,

     Цей князь великий щит свій прикував... (Олег).

2) Дуже любив мелодію він бою,

     Та неодмінно, кожен новий раз,

     Якщо на кого князь ішов війною,

     То неодмінно говорив: „Іду на Вас” (Святослав).

3) Він „Руську Правду” – перший звід законів –

     Для давньоруської держави започаткував... (Ярослав Мудрий).

4) Нову христову віру дав

На Бузі місто збудував,

І срібну гривну карбував,

Один — три прізвища він мав.

То, хто ж така оця людина,

Яку так славить Україна?

(Володимир Великий.)

5) Його називали всі „тестем Європи” –

    Три доньки його королевами стали ... (Ярослав Мудрий).

6) На череп коня нога княжа ступила,

    Лице постаріле гаряча сльоза опекла...

    Зненацька за ногу змія ядовита вкусила,

    Що в черепі кінськім гніздечко звила... (Олег).

7) Життя його хан Куря загубив,

    А щоб подію цю не забувати,

    Із княжого черепа чашу зробив,

    І напис такий звелів написати:

    „Чужого шукаючи – своє загубив!” (Святослав).

8) Він злих печенігів під Києвом знищив

    Та храм на тім місці за рік збудував... (Ярослав Мудрий ).

9) Він українську Русь зміцнив

У Галичині й на Волині,

Німецьких рицарів розбив

 У бою, в Дорогочині.

Він збудував і Холм, і Львів,

І відбивав татар навали,

Державою правити умів,

То як же князя цього звали?

(Данило Галицький.)

10) Хоч рабиня Малуша й була його мати,

     Та все-таки сином князь його признав.. (Володимир).

Після закінчення туру лічильна комісія оголошує результати обох команд та підводить підсумки туру.

 

Категорія: Мої файли | Додав: ov4arenko-it
Переглядів: 1000 | Завантажень: 23 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites