Інтелектуально-розважальна гра
«Я люблю Україну»
Мета :
формувати у школярів прагнення пізнати історію, культуру, традиції, українського народу, виховувати любов до Батьківщини,;
розвивати навички набуті в процесі навчання, вчити використовувати одержані знання в нестандартних умовах.
Ведучий: (на фоні пісні про Україну) Я співаю про тебе, прекрасна країно,
Де хлібами духм’яними вкриті поля
І про шлях твій, до волі, моя Україно,
Незалежна та славна слов’янська земля.
Добрий день, шановна родино! Ні, я не помилилася, сказавши саме так, бо думаю, що сьогоднішня зустріч- це ще одна сходинка до нашого зближення, до родинного єднання. Як добре, що ми з вами зібрались. Сьогоднішня зустріч має на меті довести, що ми - справжні українці, що ми знаємо свою історію, культуру, мову, традиції нашого народу.
Наша конкурсна інтелектуально-розважальна гра називається «Я люблю Україну». За звання кращих українознавців будуть змагатися дві команди .
Свої знання з історії, художньої культури, народознавства України продемонструють сьогодні гравці команди « Мажаряни» (команда виходить на сцену).
Свою любов до України, її мови, мистецтва, звичаїв та традицій засвідчать гравці команди «Слобожани» (команда виходить на сцену).
А тепер познайомимося ближче з учасниками гри. Вони самі розкажуть про себе (інтерактивний метод)
Мене звати…Я не хвалюся, але я…
Девіз нашої гри: «Хто Україну буде добре пізнавати, Того нікому в світі не здолати ! »
А тепер послухаємо команди, їхні девізи мають переплітатися зі святкуванням Дня Соборності України
Девіз команди «Мажаряни»
Хай сонце сяє в нашій мові
І світом котиться луна.
Ми в чомусь, може, трохи різні,
Та Україна в нас одна.
Девіз команди «Слобожани»
Не треба нам сварок, незгоди, ганьби!
З'єднали країну ми на віки.
Одна Україна! Єдиная мати!
І краще країни нам не знайти!
Сьогодні у нас четвертий день тижня історії та правознавства. Переконана, що наші учасники гри наполегливо і серйозно готувалися до змагання та все ж їм дуже потрібна ваша підтримка. То ж, шановні глядачі, підтримуйте улюблені команди впродовж гри. Будьте активними та зацікавленими вболівальниками. Дуже важливим є те, хто буде оцінювати відповіді та старання команд. Для цього ми запросили справжніх патріотів, берегинь роду українського, знавців всього, що зветься Україна. Отже, наше вельмишановне журі (представлення журі).
Святковий цей зал Нас усіх об’єднав. В змаганнях він нині Ареною став Хай будуть веселі Обличчя у всіх: Панують у залі Дотепність і сміх!
Ведучий. Запрошуємо команди на сцену. Наша гра складається з кількох конкурсів і перший із них «ІСТОРИЧНИЙ», який складається з трьох раундів. Перший раунд гри проходитиме у вигляді брейн-рингу. Командам для обговорення питань дається 30 секунд.
Конкурс «ІСТОРИЧНИЙ»
Перший раунд
- Назвіть основне історичне писемне джерело-літопис, звідки ми здобуваємо основні знання про першу на нашій території державу- Русь-Україну. («Повість минулих літ»)
- Яким роком датується перша писемна згадка назви «Україна»?(1187 рік).
- Де, коли і ким було засновано першу Запорізьку Січ? (о.Хортиця, 1556 рік, князем Дмитром Байдою-Вишневецьким)
- Наш односельчанин - Герой Радянського Союзу? (Василь Бурмака)
- Дата прийняття Акту проголошення незалежності України.(24 серпня 1991 року.)
- Коли Україна святкує День Соборності України? (22 січня з 1919 р.)
Другий раунд. Історичні постаті в портретах
Команда повинна впізнати портрети історичних діячів і сказати, хто вони, які їхні заслуги.
Отже, грає команда «Краяни»
1.Княгиня Ольга, 2.Б.Хмельницький, 3.П.Орлик, 4.М.Грушевський
Ведучий: А зараз відповідають гравці команди «Слобожани»
1.Іван Мазепа, 2. Ярослав Мудрий, 3. С.Ковпак, 4. П.Сагайдачний.
Ведучий: Приємно, що ви знаєте тих людей, які своїми славними ділами вершили нашу історію.
Третій раунд «Упізнай мене»
За описовими елементами слід сказати , про кого, або про що йдеться в описі . Це може бути якась відома особа, місто, історична подія тощо.
1.Кий, Щек, Хорив, Либідь, Золоті ворота, Поділ, каштани…(Київ) 2.Галушки, ярмарок, шведи, М.Гоголь… (Полтава) 3.Петербург, казахські степи, Моринці, вірші…(Т.Шевченко) 4. Суботів, помста Чаплинському, національно-визвольна війна, гетьман. (Б.Хмельницький)
(Слово журі)
Ведучий: Команди добре справились із завданнями історичного конкурсу, і ми переходимо до наступного. Ведучий: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування».
Ви зрозуміли, що наступний конкурс «Мовно-літературний»
Конкурс «Мовно-літературний». Перший раунд
Хто є автором крилатих висловів? (команди відповідають по черзі)
«Забудеш рідний край - тобі твій корінь всохне»? (П.Тичина)
«Можна все на світі вибирати ,сину, вибрати не можна тільки Батьківщину»? (В.Симоненко)
«Лиш боротись – значить жить»? (І.Я.Франко)
«Ні! Я жива, я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає!» (Леся Українка)
«Свою Україну любіть,
За неї Господа моліть» (Т.Г.Шевченко)
«Всім серцем любіть Україну свою,
І вічні ми будемо з нею! » ( В.Сосюра)
Конкурс «Мовно-літературний». Другий раунд
Ведучий: Розпочинаємо другий раунд конкурсу, в якому треба пояснити вислів. Походження, історію, значення в наш час.
Що, на вашу думку, означає вислів
Вавілонська вежа.
Вираз походить з біблійського міфу про те, як люди намагалися побудувати у Вавілоні вежу, що сягала б неба. Розгніваний таким зухвальством, бог змішав мови будівників, вони перестали розуміти один одного, і будівництво невдовзі було припинене (Буття, 11, 1-9). Вживається на означення справи, яка ніколи не буде завершена.
Вандали
Плем'я східних германців. У другій половині II ст. вандали почали просуватися на південь і разом з іншими германськими племенами нападали на римські володіння. 455 р. вони оволоділи Римом і знищили там багато творів мистецтва. Звідси вандал - це руйнівник культурних цінностей, невіглас.
Глас вопіющого в пустині.
Вираз походить з Біблії (Ісайя, 40, 3; Матф., З, 3, а також в інших місцях). Вживається у значенні: даремний заклик до кого-небудь, який залишається без уваги, без відповіді, а також одинокий виступ, не підтриманий ніким.
Крокодилячі сльози. Вираз грунтується на старовинному повір'ї, начебто крокодил перед тим як з'їсти свою жертву плаче. Вживається у значенні: лицемірні сльози, роблене співчуття.
Конкурс «Мовно-літературний». Третій раунд
Ведучий: М.Рильський писав: «Немає мудріших, ніж народ, учителів; У нього кожне слово — це перлина…
У третьому раунді ви повинні продемонструвати знання українських прислів’їв. Кожному гравцеві потрібно буде закінчити запропоноване прислів’я. Отож, розпочинаємо з команди «Мажаряни»
1. «Без верби і калини…» (немає України). 2.Хочеш їсти калачі - не -…( сиди на печі) 3.Коли хліб на возі, нема…( біди в дорозі) 4.Наука в ліс не веде, а…( з лісу виводить) 5. «Та земля мила…» (де мати народила). 6. Добрі діла тихо ходять, а злі…( як дзвони дзвонять) 7. Радуйся врожаю не в полі, а в …( стодолі). 8. Не копай іншому ями, бо…( сам упадеш) 9. Не так хутко робиться, як…( мовиться) 10. «За народ і волю…» (віддамо життя і долю).
11. Умієш говорити, то вмій ... (слухати) 12. Зерно розсипав – збереш, сказав слово - ... (не вернеш)
Прислів’я та приказки продовжують гравці команди «Слобожани»
1. «Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда). 2. За роботою добро ходить, а за лінощами ... (зло) 3. Хотів зробити спішно, а вийшло... (смішно) 4. Над товаришем не смійся, бо над собою ... (заплачеш) 5. «За рідний край…» (життя віддай). 6.Людей питай, але свій…(розум май) 7.Книга вчить…(як на світі жить) 8. Без доброго діла немає…( доброго імені)
9. «Нема на світі другої України…» (немає другого Дніпра). 10.Меле язиком, як…( порожній млин). 11. Що до чого, а хліб ... (до борщу) 12. Дружба і братство цінніші за ... (багатство)
Ведучий: Дійсно, які мудрі і прості істини. Прислухаймось до них, щоб і собі стати мудрими. А ще наш край має неповторні звичаї та обряди, про які ми поговоримо у наступному конкурсі «Люби і знай свій рідний край»
Змагатись будуть капітани команд. (Протягом однієї хвилини потрібно відповісти на якомога більше запитань ). Засікаємо час .
Капітани, до бою!
Конкурс «Люби і знай свій рідний край»
1. Ластівки літають низько? (На дощ) 2. Приміщення для худоби? (Хлів) 3. Коли печуть коровай, шишки? (На весілля) 4.Стрічка якого кольору у вінку була символом молодості? (зелена) 5. Листя якого дерева вишивали українські жінки на сорочках своїх синів, щоб вони були міцними і сильними? (Листя дуба) 6. Коли, за традицією, можна було сідати до столу на Свят-вечір? (Коли з’являлась перша зоря) 7. На яке свято печуть коржі з маком? (Маковея) 8.Скільки страв повинно бути на столі на Святий вечір?(12) 9.коли варять кутю?(На Різдво) 10.Форма колективної допомоги односельцям, яка збереглася до сьогоднішніх днів (Толока) 11. Яке дерево – символ України -закріпилось у назві великого релігійного свята? (Верба – Вербна неділя) 12. Язичницький Бог добра і кохання – Лель. Якого птаха українці назвали на його честь? (Лелеку) 13. Цю українську квітку на Американському континенті називають французькою гвоздикою. Що це за квітка? (Волошка) 14. 22 березня святкують.. (Сорок святих) 15. Писанка, крашанка, дряпанка - це символи…(безконечності життя, відродження життя) 16..Український снікерс? (Сало) 17. Коли готують млинці й вареники? (На Масляну) 18. Новорічна ялинка в давнину. (Дідух) 19. Головна обрядова дія Андріївських вечорниць (гадання, кусання калити) 20. Що таке гутництво?(Ремесло, вироби зі скла) 21. Як називається свято дівочої долі? (Катерини)
Ведучий: Українська пісня - це геніальна поетична біографія українського народу. Бо саме вона через віки проносить свою нев’янучу молодість, бентежить душу, оспівує красу рідного краю, його неповторність і багатство та возвеличує свого творця – український народ. Немає України без пісні.
Конкурс «ПІСЕННИЙ». Перший раунд
«ХТО - КОГО … ПЕРЕСПІВАЄ»
(Команди по черзі співають пісні про Україну)
Ведучий: Здається, таких пісень є безліч. А далі у нас «ЗАКОДОВАНА ПІСНЯ»
Конкурс «ПІСЕННИЙ». Другий раунд
«ЗАКОДОВАНА ПІСНЯ»
(в картинках закодована пісня для кожної з команд, потрібно її відгадати) .
«Пісня про рушник», «Чорнобривці»
Ведучий: Скільки не співати, а кінчати час… і зараз ми поговоримо про живопис.
Конкурс « Український живопис»
Для кожної команди демонструються картини українських художників . Потрібно назвати їх авторів (картини Катерини Білокур та Миколи Пимоненка)
Ведучий: Пабло Пікассо був у захопленні від робіт української художниці Катерини Білокур (1900-1961). Коли в 1954 році він побачив її на виставці, він сказав, що її роботи геніальні і порівняв її з відомою художницею Серафін Луіс.
У своїх роботах Микола Пимоненко передавав не тільки щиру любов до рідної землі та українського народу, а й глибинне розуміння прекрасної народної душі.
Ведучий: Ось і закінчився останній конкурс і на завершення я хочу сказати слова поета Володимира Сосюри:
Любiть Україну, як сонце, любiть, Як вiтер, i трави, i води. В годину щасливу i в радостi мить, Любiть у годину негоди. Любiть Україну у снi й наяву, Вишневу свою Україну. Красу її, вiчно живу i нову, І мову її солов’їну.
Музичний номер.
Підбиття підсумків.
|