Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [37]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Безпечний Інтернет. Основи здоров’я 6 кл.
17.02.2018, 21:09

Тема: Безпечний Інтернет.

Мета:

  • навчальна: навчити учнів уникати небезпеки при роботі в Інтернеті, користуватися безпечним пошуком у пошуковій системі;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери, мережа Інтернет.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІI. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми продовжуємо наше знайомство з Інтернетом. Давайте пригадаємо все, що необхідно для користування Інтернетом.

1. Вікторина «Що я знаю про Інтернет?»

  1. Комп’ютери, що з’єднані між собою (мережа)
  2. Програма для спілкування (чат)
  3. Електронна «книжка», де міститься різна інформація(сайт)
  4. Як називають сторінки сайту(веб-сторінки)
  5. Як називаються програми для роботи з Інтернетом (браузери). Навести приклади.
  6. Особа, яка проникає у системи даних, не маючи на це дозволу (хакер)
  7. Програма, яка знаходить і знищує шкідливі програми (антивірусна програма)

На цьому уроці ми розширимо знання про безпечний Інтернет.

То ж згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті.

Відповідь учня: безпека – це коли тобі і твоєму здоров’ю ніщо не загрожує. Безпека відіграє важливу роль в нашому житті.

Повідомлення теми, мети і задач уроку.

Сьогодні ми звами більш детально розглянемо тему «Безпечний Інтернет».

Мета уроку: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет.

Завдання: навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

III.Сприйняття нового матеріалу.

Доргі діти! Наш сьогоднішній урок я хочу розпочати рядками вірша про Інтернет

Не можу уявити життя без Інтернету,

Що всі куточки світу заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікні

Новин велика збірка, і правила, й статті.

Встають переді мною найвищі в світі гори,

Ліси стоять стіною, хлюпочуть хвилі моря.

Я побуваю в шахті і в космос піднімуся.

З подругами в «Контакті» я легко поділюся.

Інтернет – найпотужніша глобальна мережа, яка об’єднує комп’ютери, що розташовані у всьому світі. Дуже багато людей в своїй діяльності використовує Інтернет і не уявляє свого життя без використання послуг цієї мережі. Кожного дня кількість користувачів у всьому світі зростає. А скажіть, хто з вас не використовує Інтернет? Що кожен з вас робить в мережі? (Спілкування, навчання, розваги). А хто-небудь замислювався над тим, наскільки Інтернет небезпечний?

У всьому світі першого вівторка лютого відзначають День безпечного Інтернету. Про це і буде наш сьогоднішній урок – про безпеку і небезпеку в Інтернеті, про те, які запобіжні заходи необхідні для безпечного користування мережею Інтернет.

В Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більш половина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

- 44% дітей знаходяться в потенційній зоні ризику (надають особисту інформацію) і 24,3% вже були у ризикових ситуаціях (ходили на зустріч із віртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник склав 60,3%.

- 52% дітей виходять в Інтернет перш за все задля спілкування в соціальних мережах, де вони залишають свій номер телефону (46%) та домашню адресу (36%), а також особисті фото (51%).

- 6,5% підлітків 15-17 років розповсюджували онлайн інформацію про своїх батьків, у той час як серед молодшої групи респондентів 10-11 років цей показник складає поки лише 0,4%.

Сьогодні на уроці ви отримаєте інформацію з Інтернет-безпеки, що дозволить навіть початківцям ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного контенту.

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Отже, Інтернет – перспективний сектор економіки, який швидко розвивається.

У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільних телефонів.

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, включаючи пересилки ММS і SМS, шукають інформацію на Інтернет-сторінках (повідомлення чи біографію письменників, композиторів, спортсменів та інших видатних людей), розвивають свій кругозір знань (шукають в Інтернеті ребуси, шаради, кросворди, головоломки та інші розвиваючі завдання для вивчення якої-небудь теми). Читають твори письменників, мають гарну підготовку до кожного уроку з різних предметів.

Безумовно, Інтернет є не тільки безпечним, але й небезпечним.

Надмірне перебування дітей за комп’ютером може призвести до ізоляції сором’язливих дітей, відволікати їх від інших видів діяльності, таких як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми.

В Інтернеті швидко розвивається злочинне спілкування. Агресивно налаштовані особи у своїй діяльності розповсюджують віруси, торгівлю людьми та дітьми через онлайн, розповсюджують фільми,які містять сцени насильства та жорстокості над неповнолітніми, порнографії, зокрема, дитячої, залякування та приниження. Намагаються залучити неповнолітніх дітей до наркотичних засобів, суїциду, міжнаціональну та релігійну ворожнечу, расизм, фашизм, молодіжну агресивну течію, ігрову залежність з негативним змістом.

Небезпечні в Інтернеті контакти з незнайомими людьми та зустрічі з ними в реальності.

Діти молодшого та середнього віку повинні користуватися сімейною адресою електронної пошти, а не власною. Проте власна кореспонденція має залишатися у сімейній папці вхідних повідомлень, щоб батьки могли

перевірити і застерегти вас, діти, про підозрілі на вигляд повідомлення. Також можна запитати провайдера, які варіанти сімейних облікових записів електронної пошти він пропонує, та розглянути можливість використання фільтрів електронної пошти, що запобігає надходженню спаму.

Це є актуальною проблемою в даний час, тому не потрібно приховувати від батьків свою зайнятість в Інтернеті.

Ви прослухали інформацію про «Безпечний Інтернет і когось ця інформація зацікавила, хтось задумався над своїм майбутнім життям, проблемами, а хтось із вас трішки, можливо, втомився, тому я вам пропоную гру, яка називається «Хто надіслав листа?»

На вчительському столі стоїть поштова скринька. Вчитель видає учням стікери і просить кожного написати позитивне побажання, або просто хороші слова. Написані слова на стікері вкидаються у поштову скриньку так, щоб власник нікнейму не бачив, хто надає йому побажання. Потім відкривається поштова скринька з побажаннями, прочитується мовчки, але отримувач не може вгадати відправника «побажання».

Висновок учителя:

Так само відбувається зі спілкуванням в Інтернет- просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише вам листи, побажання, спілкується з вами.

В Інтернет-просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону. Іноді такі спілкування несуть в собі велику небезпеку. Ось яка історія трапилася з героями цієї сценки.

Сценка « Спілкування в соціальній мережі».

( Приймають участь учениця 6 класу і старшокласник).

СТАРШОКЛАСНИК: - Привіт!

УЧЕНИЦЯ 6 КЛАСУ: - Привіт!

СТАРШОКЛАСНИК: - Як тебе звати?

УЧЕНИЦЯ 6 КЛАСУ: - Юля. А тебе?

СТАРШОКЛАСНИК: - Мене звати Катя. Мені 12 років. Скільки тобі років?

УЧЕНИЦЯ 6 КЛАСУ: - А мені 11 .

СТАРШОКЛАСНИК: - Чим ти любиш займатися у вільний час?

УЧЕНИЦЯ 6 КЛАСУ: - Я люблю дивитися кіно.

СТАРШОКЛАСНИК: - Як чудово, і я теж. Давай сходимо у кіно!

УЧЕНИЦЯ 6 КЛАСУ: - Я згодна.

СТАРШОКЛАСНИК: - Зустрічаємося завтра о 18 годині біля кінотеатру.

УЧЕНИЦЯ 6 КЛАСУ: - Добре.

Під час зустрічі біля кінотеатру старшокласник розповідає Юлі про те, що це його молодша сестричка мала прийти на зустріч, але захворіла і попросила його запросити дівчинку до них у гості. Юля погоджується на пропозицію і йде з незнайомцем.

Учитель. Яка можлива небезпека чатує на Юлю? Давайте разом продовжимо цю історію. (Учні одним реченням мають продовжити розповідь яка б мала сумне завершення історії)

- Пригадайте правила поведінки з незнайомими людьми і зробіть висновок, чи правильно вчинила Юля. Як би вчинили ви?

Яку інформацію про себе можна викладати в Інтернеті?

То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.

Повторимо правила безпеки в Інтернеті дітей.

Правила безпечної поведінки для дітей

  1. Не повідомляйте свою особисту адресу в мережі;
  2. Поважати права та інтереси інших людей в Інтернеті потрібно так само, як і в реальному житті;
  3. Пам’ятайте, що віртуальний світ іноді коштує реальних грошей, тому не слід робити покупки он-лайн без дозволу дорослих;
  4. Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з людиною, з якою ви познайомились в Інтернеті;
  5. Не заходьте на аморальні сайти;
  6. Не давайте нікому крім батьків свої паролі;
  7. Не шкодьте і заважайте іншим користувачам.

Учитель: А тепер давайте, діти, виконаємо практичне завдання, для кращого засвоєння теми.

Практичне завдання 3. Огляд Інтернет-сторінки « Онляндія: безпечна веб-країна» (http://www.onlandia.org.ua)

Обговорення рекомендацій.

ІV. Фізкультхвилинка (релаксація для очей).

(Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті , погляд – прямо , відвернувшись від комп’ютера) .

  1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.
  2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз - чотири», повернутися у вихідне положення. Так само повернутися праворуч на рахунок «п’ять- вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити п’ять разів.
  3. Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись 5 с.

IV.Узагальнення, систематизація і застосування знань

Перегляд презентації «Безпечний Інтернет» (Учні записують правила безпеки в зошит)

Учитель: Інтернет допомагає людині. Заходячи на різні сайти, ми можемо дізнатися щось цікаве про музику, спорт, видатних людей, наукові дослідження. Все, чого душа бажає.

Ще є сайти знайомств, деякі з таких сайтів можуть бути небезпечними. На цих сайтах не треба розповідати все про себе незнайомій людині.

Інтернет – це річ, яка буває безпечною і небезпечною. Кожен з вас, діти, повинен пам’ятати правила користування Інтернетом, тоді все буде гаразд.

Категорія: Мої файли | Додав: ov4arenko-it
Переглядів: 261 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites